Dietetyk radzi jak przetrwać Święta Bożego Narodzenia i Sylwestra

Aaaa Święta Bożego Narodzenia już zaraz…
• Jestem na diecie i nie wiem jak to zrobić, żeby przez kilka dni całe starania nie poszły na marne…
• Mam już kreację na Sylwestra, ale jest trochę za mała lub idealnie dopasowana – boję się, że nie zmieszczę się w nią na Sylwestra…
• Tym razem, nie przejem się w Święta…
• Jeśli chociaż 1 problem dotyczy Ciebie, lub po prostu w Święta chcesz się dobrze czuć poniższy artykuł jest właśnie dla Ciebie!

1. Przygotowania zacznij już teraz – Co zrobić?


• Zadbaj o to, żeby codziennie wybierać tylko „zdrowe” produkty
• Przygotowuj jedzenie w domu – nie jedz na mieście
• Jedz między 3-5 posiłków / dzień
• Nie podjadaj nic pomiędzy posiłkami
• Odstaw wszystkie słodycze, ciasteczka, cukierki, słone przekąski oraz fast-foody
• Rozpocznij regularne ćwiczenia (nie ważne jakie, ważne żeby sprawiały Ci przyjemność i były regularne 2-4 x / tydzień)

2. Okres przed świąteczny – jak go przetrwać?


• Przygotuj się wcześniej – w tym okresie cały czas pamiętaj o prawidłowym, zrównoważonym żywieniu. Wykorzystaj i zjedz to, co już zostało przygotowane „na Święta”. Pamiętaj o tym, żeby się na chwilę zatrzymać, wypić kawę porozmawiać z najbliższymi. Na takie chwile idealny będzie wspólny posiłek.

3. Święta 🙂


• 24 grudnia – postaraj się tak zaplanować przygotowania, żeby tego dnia już nic nie robić. Odpocznij i zrelaksuj się. Warto powstrzymać się od przejadania, rezygnacja z mięsa również będzie dobrym rozwiązaniem. Najlepiej jak zjesz małe śniadanie, małą przekąskę a następnie kolację wigilijną. Nie przejadaj się, ale też nie martw się tym, że zjesz trochę więcej, zjesz kawałek ciasta czy wypijesz lampkę wina.
• 25 grudnia – każdy ten dzień spędza inaczej, jedni przejeżdżają pół kraju, żeby dojechać do rodziny, drudzy zasiadają przy stole i czasami od niego odchodzą dopiero po kolacji. Ważne jest to, żeby po obfitym śniadaniu wykonać jakąś aktywność. Spacer, zabawa z dziećmi/wnukami – najlepiej na świeżym powietrzu. Później zjedz obiad (prawdopodobnie 3 daniowy) pamiętaj cały czas o podstawowej zasadzie – na żaden posiłek nie przejadaj się. Później będzie prawdopodobnie kolacja – jeśli czujesz, że jesteś najedzona zrezygnuj z niej, jeśli nie to zjedz, ale najlepiej małą, z ograniczeniem dodawanego tłuszczu, majonezu i śmietany. Ostatni posiłek zjedz ok. 3 h przed pójściem spać.
• 26 grudnia – prawdopodobnie zjesz śniadanie podobne jak to, które było 1 dnia Świąt – nie przejadaj się. Postaraj się zaplanować ten dzień jak najbardziej aktywnie – zorganizuj zabawy, spacer dla rodziny. Jeśli jesteś osobą aktywną fizycznie zaplanuj na ten dzień delikatny trening.
• 27.12 – 31.12 – nie waż się, ponieważ prawdopodobnie będziesz ważyć ok. 2-3 kg więcej. Do Sylwestra wszystko powinno się unormować. W tym okresie zadbaj o ćwiczenia przynajmniej 2-3 treningi powinny się pojawić. Pij dużo wody (przynajmniej 2-3 litry / dzień). Bardzo pilnuj jedzenia, zwróć uwagę na dużą ilość warzyw oraz pamiętaj o owocach. Jedz tylko zdrowe, naturalne jedzenie. Posiłki spożywaj w spokoju pamiętając o dokładnym przeżuwaniu każdego kęsa. Od stołu odejdź z delikatnym uczuciem niedosytu.

4. Sylwester


• 31.12 – SYLWESTER – Tego dnia musisz zjeść przed sylwestrową imprezą przynajmniej 3 posiłki. Śniadanie delikatne i zdrowe, 2 śniadanie smaczna przekąska lub treściwa zupa z dużą ilością warzyw, obiad – bardzo ważne, żeby był to konkretny duży posiłek – najedz się przed wyjściem na zabawę, w przeciwnym wypadku już po pierwszej lampce alkoholu możesz się gorzej poczuć. Na imprezie baw się w najlepsze – nie przejmuj się ilością jedzenia – zadbaj tylko o to, żeby zjeść jak najwięcej warzyw w różnej postaci (gotowane, sałatki itd.) oraz owoców. Nie przesadzaj z alkoholem.
• 01.01 – odpocznij, wyśpij się, wypij koktajl z owoców, zjedz porządne śniadanie, wyśpij się – postępuj tak, jak 2 dnia świąt, wybierz się na spacer lub wymyśl inną aktywność.
• 02.01 – wróć do starych przyzwyczajeń i jeśli uważasz za słuszne przyjdź do dietetyka, żeby zrealizować postanowienia noworoczne.